2010. december 17., péntek

Kékfestő dícsérete

Gondolom más is így van vele, de most alig tudok mutatni valamit, mert ugyan egyfolytában varrok, de szinte mind ajándékba lesz. Mondom alig, mert egyet mégis tudok mutatni, egy apróságot, ami szintén ajándékba lesz, de a címzettje nem látogatja tudom szerint a blogomat. Ez egy apróság, egy kis méretű neszi, még sosem varrtam ilyen stílusban, de jól esett. Régen népi táncoltam több évig, sok fellépésen is részt vettem, komoly rittyentőkben pompáztunk sok-sok alsó szoknyában. Még leülni sem volt egyszerű, egy laza mozdulattal fel kellett libbenteni a hátsó felünknél a szoknyákat és csak úgy, pőrén leülni :))))
Akkoriban sokszor volt szerencsém kékfestőben lenni..., ma már csak emlék.
Még nyolcadikos koromban részt vettem életem egyetlen táborában, 2 hetes vasi-kék túrában. Akkor elmentünk többek közt Velemre. Emlékeim szerint szép kis falu volt, dombokkal körbe ölelt, rendezett kis szépség. Ott lakott akkor Törőcsik Mari művésznő, még találkoztunk is vele, sőt még autogramot is adott!!!!!
Szóval, ott Velemen voltunk egy régi kékfestő műhelyben. Már csak halványak az emlékeim vele kapcsolatban, de amire kristály tisztán emlékszek: az a mérhetetlen tisztelet, amivel az idegen vezetőnk mesélt a múltról, a technikáról. Még az én 14 éves, lázadó fejem is meghajolt előtte.
No most jó sokat meséltem, mire mutatok valamit... :)))

A fent leírtak ihlettek és még valami: a jövendőbeli tulajdonosának konyhájában tett látogatásom. Ha esetleg olvasni fogja valaha ezt a bejegyzésem, Ő biztos érteni fogja mire gondolok! :) Remélem örömöt tudok szerezni neki, mert igen csak nagy szüksége van rá.

1. Ez gyönyörű lett, biztosan örülni fog neki az, akinek széntad. És a történet is az, köszönöm :-)

2. Néhány éve Dabronyban nyaraltunk, Veszprém megyében egy kis faluban. Pápára ellátogatván megnéztük az ország egyetlen kékfestő-múzeumát! Ha arra jársz, ne hagyd ki!

3. Nagyon szép lett!!! Biztosan örömet szerzel vele.
    Én is utazom most kékfestőben is! :-)) Néptáncos szoknyát varrok egy kicsilánynak és én sem tudok mutatni semmit, mert izzik ugyan a kezem alatt a munka, de hát karácsonyi ajándékok készülnek!!
    További szép készülődést!

4. Szia!
    Velem valóban csodálatos, Törőcsik Marival mi is gyakran összefutunk, mivel Szombathelyhez nagyon közel van.
    Ha jövőre van kedvetek, gyertek el a gesztenyeünnepre ősszel, az csodajó!!!
    Egyébként én is most állok épp neki a kékfestős anyagomnak, zsepitartó lesz belőle!
    Boldog karácsonyt!
    Bebi

5. Nagyon jók lettek a neszik.Pápán is van kékfestő múzeum.Elmondhatom,hogy maradandó élményben volt részünk.Egy idős bácsi vezetett végig minket és nagy lelkesedéssel mesélt.
    A Határtalanul kiállításon is sok kékfestő anyagból volt kiállított darab és nagyon tetszett.

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, hogy írsz nekem!! :)