2010. június 23., szerda

Segítsünk, segítsünk, de okosan!

Elindult egy lavina. Egy e-mail lavina.
Tegnap megérkezett az első levél, amiben arra buzdít bennünket valaki, hogy

  • mondjunk le az augusztus 20.-ai tűzijátékról az árvízkárosultak javára,  
  • írjam magam a sor végére és 
  • küldjem tovább minél több ismerősömnek.
Nem tudom, csak nekem tűnt fel az anomália ebben az egészben?
Oké. Szívesen lemondok a tűzijátékról, ha ezzel segíteni tudok azon a sok szerencsétlen emberen.
De! Mi lesz ezekkel a levelekkel, ezekkel a nevekkel? Aláírásgyűjtésnek nem jó, mert ahhoz kevés adatot adtunk meg és nem tudjuk aláírni. Eljut ez az egész dolog az illetékes "elvtársakhoz"? Csak a levelező szervereket terheljük vele szerintem, mivel én már tegnap este óta 10-szer is megkaptam ugyanazt a levelet, ha én ezt mind továbbküldöm a nevemmel, akkor nagyon sok lesz a vége felé a duplikálás (már most is sok!) Akkor most megint a kérdésem, minek? Mire jó?
Magunkat nyugtatjuk, hogy tettünk értük valamit?
(Szívem mélyéig megrendültem ezektől a természeti katasztrófáktól sújtott emberi sorsoktól, személy szerint bőszen hívogattam a segélyvonalat és reméltem, remélem, hogy célba érnek majd a 200-250 Forintjaim. Azt gondolom talán a pénz a legnagyobb segítség, hiszen nem kell nekik a 20. takaró vagy párna, sokkal inkább kell egy jókor érkező zsák mész, cement, tégla... stb, amit ugye itthonról nem tudunk nekik küldeni, de a gyűjtött pénzből megvehető.)
Nagyon jó a fenti elgondolás, csak a technika szerintem nem jó hozzá. Én nem értek a politikához, de ezt valahogy máshogy kellene kezdeményezni.
Aztán még az is feltűnt, hogy hány cég próbál még ebből is hasznot csinálni. Sorra jönnek az ilyen-olyan hírlevelek, vedd meg ezt-vedd meg azt és majd ők jól támogatják az ebből befolyó pénzből az árvízkárosultakat. Érted?! Nem Te támogatod! Ááááá, nem! ŐK! Mert ők olyan baromi szociálisan érzékenyek. Ugyan sejtelmed sincs, hogy, ha Te megveszed ezt vagy azt, akkor abból mennyi megy majd a NAGY segély alapba, meg, hogy megy-e egyáltalán, de, ha megy is valamennyi, akkor az biztos, hogy fenn hangon lesz hirdetve, hogy XY. cég mennyire sokat segített, holott nem ők segítenek, hanem MI. Mellesleg azért az XY. cég közben nagyon is jól jár, mert a gazdasági válság ellenére is szép profitot termel, hála a sok esőnek... Félre értés ne essék! Nem az ingyen reklámot sajnálom tőlük, hanem, hogy úgy néz ki, mintha ők segítenének, közben nem is. Nem tudom, de csak én vagyok ilyen szkeptikus?
Viszont feltűnt még valami.
Milyen kicsi országban élünk. A fenti 10 levélből legalább 8 teljesen más vonalról (Pestről, vidékről) érkezett hozzám és mindegyiken 20-30 közötti név szerepelt már a listán. Tehát ez azt jelenti, hogy ha találomra nézek 20-30 nevet kis hazánkban, akkor abban biztos van legalább  3-4, akik ismerik egymást. Azért ez mégiscsak fura, tekintve, hogy körülbelül 10 millióan élünk ebben a szép kis országban.

5 megjegyzés:

  1. Én is szkeptikus vagyok. Mikor megkaptam az első ilyen levelet, először is azt nem értettem, hogy miért nem lehet "titkos" címzettként mindenkit rátenni, mert én nagyon nem szeretem, ha mindenki megtudja az e-mail címemet, másodszor meg egy "hivatalos" aláírás gyűjtésnél kell adószám, lakcím, aláírás... Tehát ez így nem ér semmit. Én is sokszor felhívtam a hivatalos segélyvonalat és részt veszek közös takaróvarrásban is, de nem szeretem, hogy a cégek kihasználják az embereket ilyen szempontból...

    Egyszóval teljesen egyetértek Veled!

    VálaszTörlés
  2. Teljesen igazad van, minden gondolatomat leírtad!
    Könnyű a nagy cégeknek adakozni, van miből, de ahogy látom a kispénzüek még mindig nagyobb arányban adakoznak, mit ők!

    VálaszTörlés
  3. Teljesen igazad van ! Bár én sem tartom jónak a cuccok gyűjtését, mégis küldtem Virágnak 3 párnát amit a posta megint jól eltüntetett. Ezért a Szeretetvarázsnak meg a Céhnek már nem küldök. Mennyivel jobb lenne, ha a Meska csinálna egy külön oldalt, ahol a vásárlók pénzt adnának a termékért, a Meska meg egy összegben átutalná. Így nem egy cég, hanem a meskán alkotók tudnának pénzt adni, mert arra lenne szükség.
    Bár lehet, hogy kis ország lévén előbb-utóbb ez az email eljut valakihez, aki tenni is tudna érte.
    Engem is hidegen hagy a tüzijáték :))

    VálaszTörlés
  4. Itt a hivatalos oldal, ahol gyűjtik az aláírásokat:
    http://www.petitionspot.com/petitions/segitseg/

    Már 2600 aláírásnál járunk.

    Az ötletgazda, ahonnan az egész indult egy facebook csoport:
    http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=137772489566175

    ...ahol már 150.000 támogató van, az új cél a 200.000 (azaz minden 50. ember Magyarországon!)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Ágnes!
    Az iwiw-en már csatlakoztam ehhez a kezdeményezéshez. De azért köszönöm az infót.

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, hogy írsz nekem!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails