2008. augusztus 15., péntek

A kakaós csiga

Tegnap Dorkám zongora tanár nénijét vártuk egy kis beszélgetésre és különórára.

A mi Anikó nénink a világ egyik, ha nem a legjobb tanár nénije. Olyan türelme van és olyan kedvesen határozott, jó lelkű asszony, hogy csak legekben lehet róla beszélni, ezt itt most bátran teszem, mert szinte biztos vagyok benne, hogy nem olvassa a blogomat. Tulajdonképpen semmit nem olvas a neten, mert, ahogy ő mondja: "Én egy régi módi ember vagyok, még mobilom sincs..."
Történt, hogy a múlt hétvégén a lánykám csak jött-ment, láttam, hogy bántja valami, de csak nem mondta, hiába kérdezem. Vasárnap délután aztán csak kibökte, hogy nagyon hiányzik neki Anikó néni és a zongora óra. Kérte, hogy próbáljak megszervezni neki egy különórát. Egy anya nem állhat útjába gyermeke tanulási vágyának :), hát felhívtam, épp aznap ért haza a nyaralásból.
Rögtön kötélnek állt, bár kissé meglepődött. Azt mondta, hogy szívesen tart különórát Dorkának, de szigorúan nem fogad el érte pénzt. (Azért ilyen nem sok van manapság, nem?)Időpont egyeztetések után a péntek délutánban maradtunk.
Egyszer régebben már vittem neki és a férjének kakaós csigát, aminek nagyon örültek, így azt gondoltam, hogy ismét ezzel fogom Őt várni.

Mirza isteni kakaós csigája

Hozzávalók 4 személyre:
A tésztához:
40 dkg liszt
2 tojássárga
1 kocka élesztő
4 dkg vaj
4 dkg cukor
2,5 dl langyos tej az élesztő felfuttatásához + egy pici cukor
1 csipet só

A töltelékhez:
14 dkg porcukor + 2 csomag vaníliás cukor
10-15 dkg vaj
3-4 teáskanál kakaó (Mozart)

Elkészítés: A tészta hozzávalóit a tejben felfuttatott élesztővel összegyúrjuk, dagasztjuk, majd 3/4 órát meleg helyen kelesztjük. Amikor megkelt, ujjnyi vastagra nyújtjuk, négyzet alakúra. Megkenjük a töltelékkel (ennek hozzávalóit egyszerűen addig keverjük, amíg kenhető-habos lesz), feltekerjük, és éles késsel 3 cm széles karikákat vágunk belőle. Egy közepes nagyságú, magas peremű tepsibe sütőpapírt teszünk, és a csigákat egymástól 2 cm távolságra elhelyezzük benne. A tetejüket tojássárgával megkenjük, és 1/2 óráig kelesztjük. Ez idő alatt bizony a csigák összenőnek. Előmelegített sütőbe tesszük a tepsit, és közepes lángon sütjük a csigákat. Amikor a tetejük pirosra sült, az egészet meglocsoljuk 2 dl meleg tejszínnel, amit 5 dkg cukorral édesítünk. Végül 10 percig takarékon sütjük, ettől lesz foszlós. Langyosan tálaljuk. (Mirza receptjei)

(Mirzától másoltam át a receptet, de hozzátennék annyit: a dagasztást és a kelesztést én a kenyérsütőmre szoktam bízni, oda mindent zutty beleteszek aztán dolgozzon csak ő :), élesztőnek én egy 1 kg liszthez-hez való szárazélesztő felét, Mozart kakaó helyett pedig egyszerű cicás kakaót használok; inkább téglalap alakúra szoktam nyújtani és még magozott meggyet szoktam a kakaó krémre potyogtatni. Mások , mikor először olvasták, a tejszínt a végén sokallták, de nem sok! Ettől lesz isteni foszlós, ahogy recept is írja és a csigákból kifolyó kakaóval egyesülve isteni krémes állaga lesz. Kevés munkával készülő finomság ez: összekészíteni a tésztához való dolgokat 5 perc, a gép dolgozik , nálam, 1,5 órát, a tészta-csigásítása 10-15 perc, sütő dolgozik kb. 160 fokon szoktam sütni 15 percet (figyelni kell!), aztán locsolás 2 perc és még 10 perc sütés... és KÉSZ! Kicsit hűlni hagyjuk, amennyit a család kibír és már lehet is enni. :) Ja! És nehéz elrontani! )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, hogy írsz nekem!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails