2009. február 26., csütörtök

Molyolok...

Terápiás jelleggel bütykölgetek... molyolgatok...
Még nincsenek kész, de nekem már így is tetszenek. :)
Még jó, hogy ilyen elégedett vagyok, mi?

Suli jelentés: Benn voltunk ma a Dorka sulijában, mert, hogy Dorka hétfő óta itthon van betegácsiban (nem jött jókor, de hát ez van...)
Tegnap beszéltem a tanár nénijével telefonon és azt mondta, hogy menjünk be (a terembe is bemehetünk(!) ), amikor szeretnénk, addigra összeírják a házit.
Egy csomó újdonság volt nekem ebben az egészben:
  1. Felvette a telefont a tanító néni!
  2. Bemehettünk a terembe (!) és nem lőttek fejbe az első kanyarban, mert túl mertünk jutni a portán!
  3. Nyugalom és csend honolt az osztályban, az iskolában, azt sem használták ki, amikor velünk beszélgetett a tanító néni, csendben dolgoztak tovább.
  4. Miközben Anikó néni beszélt Dorkával, szép nyugodtan kivette Dorka kezét a nadrág zsebéből, mert, hogy nem illik (!) így beszélni mással.
  5. Ugyanígy nem illik az "aha", "ja", "oké", "hm?", "mi?" szavakat használni. Helyette: igen, jó, rendben, tessék?...
Ezt hívom a tanításon túl nevelésnek, ez hiányzott nekem eddig... és ezek még csak apró kis részletek... még van egy csomó kis gesztus...
Én, mi megfeszülhetünk Dorka nevelését illetően, de, ha nem ugyanazokat az elveket vallja az iskola, a tanító, akkor kevés sikerrel tesszük, mert, hogy velem, velünk hétközben csak kb. 4 órát tölt a lányom, de velük ott, több, mint 6 órát.
Példa: otthon lazábban viselkedik az ember, még zsebre is dughatja a kezét beszéd közben, de világos, hogy mással, idegennel beszélgetve ez már kimeríti a tiszteletlenség fogalmát. Na, most: én hiába mondom - Dorkám, ha beszélsz a tanító néniddel, ne tedd zsebre a kezed, mert nem illik -, ha a tanító néni nem partner ebben a nevelésben, akkor a gyerek nem tapasztalja meg, hogy ez tényleg így van...
Még mindig úgy érzem jó döntés volt a suli váltás, hamarabb kellett volna!


8 megjegyzés:

  1. De szép dolgokat alkotgatsz! Örülök a jó híreknek! Dorkának jobbulást! :)

    VálaszTörlés
  2. Léda!
    Köszi! :)
    Mici!
    Köszi! A maci körüli anyagot a Műszőrmeházban vettem, de igazából inkább tégla (és annak árnyalatai) színű, mint bordó. Sajnos a kép színe nem teljesen színhű.

    VálaszTörlés
  3. Látom a tulipán nálad nyerő volt. :-)

    Örülök, hogy ennyire jól sikerült az iskolaváltás, rövid időn belül mindannyian sokka nyugodtabbak lesztek.

    VálaszTörlés
  4. Jaj, de jó hírek ezek! Annyira jó olvasni, hogy sokkal nyugodtabb vagy:)
    Dorka is jól érzi magát? Már ami a sulit illeti:) Egyébként meg jobbulást neki!

    VálaszTörlés
  5. Még hogy molyolsz! A moly eszi a dolgokat, de te alkotsz! Csodaszépeket! :)

    VálaszTörlés
  6. Már akartam kérdezni a "suli folytatást", de megelőztél! Örülök, hogy minden jól alakul. :D

    Most kérdeznék egy nagyon okosat!!:D Az rendben hogy molyolsz, de abból mi lesz amit molyoltál???!!! :D Füle van tehát gondolom kép...legalábbis a macis...s a másik kettő?!

    VálaszTörlés
  7. Julcsi!
    Köszönöm szépen! Igen, jól érzem magam a suliban, végre itt tudok anélkül tanulni, hogy a tanárnak minden második szava az lenne, hogy: "csend legyen!" Rögtön az első nap összebarátkoztam Katával, amúgy többi gyerek is nagyon kedves. Szerencsére itt bent lehet hagyni az összes tanszert és csak a házit kell haza vinni, ez is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  8. Körmi!
    :) Kíváncsi vagy?
    Még titok mi lesz belőlük, de annyit elmondhatok, hogy nem falikép... :)

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, hogy írsz nekem!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails