2010. november 17., szerda

Én egy törvénytisztelő ember vagyok...


Szeretek jól aludni, nyugodtan, már csak ezért sem szeretek szabálytalankodni. Férjemnek is átalányadózást választottunk, mint adózási formát, hogy ne kelljen mindenféle költséget kitalálni, inkább fizetünk adót, mint  alig hihető "veszteségesnek" lenni évekig...
Szóval november 3.-án mentem az Aréna kiadóba, kb. 10 percet töltöttem ott, végeztem, beszálltam a kocsiba, haza jöttem.
Ma jött a levél a rendőrségtől, hogy tilosban parkoltam november 3.-án, ezért 30.000,- azaz HARMINCEZER !!!!!! forint bírsággal sújtanak.
Igazuk van, tényleg rossz helyen álltam. Nem vettem észre a táblát.Valószínű, azért, mert értelmetlen a tábla tiltása. Semmi, de semmi nincs, amiért nem lehetne ott megállni, nincs tűzcsap, nincs kocsikihajtó, nincs semmi. Előtte, utána, szemben, mindenhol lehet parkolni abban az utcában, csak ott, abban a 20 méterben nem. Megjegyzem más is parkolt ott, az is biztos megkapta ma a "szerelmes" levelet...
Nem a büntetés ténye miatt vagyok felháborodva, hanem, hogy 30.000,-ra taksálják BŰNÖMET. 23 éve vezetek, soha sem volt bűntetésem, nem vagyok notorius szabálytalankodó és helyből ennyivel bűntetnek?
Amikor megláttam a levelet, először biztos lesápadtam, aztán, amikor felfogtam, mi tagadás, elsírtam magam. Milyen sokat kell dolgoznom ennyi pénzért! Milyen sok pénzt vesznek el a családomtól. Lelkiismeretem nem hagy nyugodni, hogy az én figyelmetlenségem miatt vesztünk el ennyi pénzt, ami így karácsony előtt duplán fáj!
Aztán eszembe jutott, hogy mit láttam a múlt héten. Álltam a kocsival egy piros lámpa előtti sorban talán a 4. voltam... egyszer csak beúszott a látóterembe egy fehér kocsiorr balról, mire oda néztem már kanyarodott is balra a dupla záróvonalon keresztbe és ment be a kocsi mosóba. Ez egy megkülönböztető jelzést nem használó rendőr autó volt. Akkor is ráztam a fejem, de most még jobban felháborít. Nekik szabad? Én soha nem csinálnék ilyet.
Ha nagy fekete dzsip behajt a szembe az egyirányú utcába, a sarkon strázsáló rendőr hirtelen az eget kezdi el szemlélni, nehogy meglássa már, mert az ilyen autókat nem szabad büntetni.
Bocsánat, de nagyon elkeseredtem!
Még egy kérdés.
Nem kellett volna ott legyen egy cédula az autómon, hogy ejnye-ejnye, lebuktál, megbüntetlek?! Mert, hogy nem volt ott cédula. Mert, hogy akkor azt sem tudtam, hogy bakiztam. Mert, hogy  csak ma szembesültem vétkemmel...
A két oldalas levél rögtön a 2. bekezdésben kiköti: "...A bírságot kiszabó határozat méltányosságból történő módosítására vagy visszavonására nincs jogszabályi lehetőség."
Férjem azt mondta, az a drága jó ember: Ezt a békát le kell nyelni...

9 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon sajnálom, hogy így jártál.Sajnos ahogy hallom mostanában cédula nélkül röpködnek a harmincezrek.Az unkahúgom a nyáron a 60km helyett, 63km/óra ment. Ő is 30000ft-ot fizetett. Mintha leragadtak volna a harmincezernél. Lehet, hogy ezzel hozzák be az elmaradásukat???
    Sajnos én is találkoztam már nem is egy szabálytalankodó rendőrrel. Szomorú, hogy ez így lehetséges.

    VálaszTörlés
  2. Megértem elkeseredésedet! Hasonló módon, mi is kaptunk gyorshajtásért 30 ezer forint büntit, mert bizony kérem szépen a helységtábla után már 50-el kell menni, de rögtön azonnal!Hiába a 33 éve büntetlen vezetésnek. Karácsony előtt ez nagy érvágás!!!

    VálaszTörlés
  3. Ezt nagyon sajnálom. Az azért furcsa, hogy nem volt cédula...

    Kb. 2 éve én is jártam így, nem pesten. Nekem adtak cédulát, és azonnal telefonáltam. Mivel rögtön reagáltam, és bementem fizetni, a tzedével megúsztam, de! A közterület felügyelet büntetett, és csak ha akkor nem hvom fel óket és rendezem a büntit, továbbították volna a rendőrséghez és akkor már szabálysértési eljárás keretében kaptam volna a 30000-es büntetést.
    A mostani szabályozást nem ismerem, de azért felettébb gyanús...

    VálaszTörlés
  4. Részvétem. Nekünk is itt fekszik az asztalon egy 30 ezres csekk... ugyanez detto, vétkezett(azt hitte jó helyen áll) semmi cédula, csak a döbbenet, kidobott pénz...

    VálaszTörlés
  5. Roppantul sajnállak:-((( Sajna ez van! Az én történetem sem egyedi, mert engem az autópálya felügyelet büntetett meg 15.e Ft-ra 2 éve! Miért? Mert rátévedtem a pályára matrica nélkül, de az első benzinkútnál akartam venni matricát, de.... hiába, mert a bünti az azonnal bünti, mert szinte rá sem teszed a kereked a pályára, már fotóznak is, nincs lehetőséged korrigálni, javítani! a következő lehajtónál kb 5 km lementem, de a csekk jött és nincs apelláta:-((( fizetni kell, ha nem fizetsz, akkor kamatos kamat,de már a duplája a következő stb.. stb

    VálaszTörlés
  6. Sajnos ennél csak durvábbak lesznek, már előirányozták jövőre mennyit kell keresnie a rendőrségnek...
    bár tényleg nem értem, hogy a közterület felügyelet miért nem hagyott csekket...
    Nálunk pedig (Szeged) a külföldiek csinálnak azt amit akarnak, száguldozhatnak, össze vissza mennek, de őket nem büntetik, bezzeg a magyarokat azokat igen, és ráadásul gerinctelenül, ahogy téged is, olyan helyen lesnek, ahol kint maradt valami tábla, vagy teljesen logikátlan a korlátozás...
    Sajnos nem tudsz mit tenni (esetleg kikérheted a fotót, mert azt kellett csinálni, hogy valóban rossz helyen álltál-e)

    VálaszTörlés
  7. Azért nem volt a szélvédődön értesítés, mert nem a közterület-felügyelet büntetett, hanem a rendőrség. És ők nem hagynak értesítést.
    A barátnőméket akkor büntették meg szintén 30ezerre gyorshajtásért, amikor SZÜLNI(!!!) mentek!!! Hiába volt a zárójelentés, nem engedték el nekik. Na? Ez milyen?

    VálaszTörlés
  8. Mi is a Tűzoltó utcai klinika előtt kaptunk egy mikuláscsomagot,pedig előtte direkt körbe néztünk van e parkoló-automata.
    Nem volt,tábla sem,hogy parkolós hely-mégis mire kijöttünk ott volt a büntetés.
    A lényeg,hogy a kicsiket és a becsületeseket meg lehet büntetni,ők azok akik be is fogják ezt fizetni.

    VálaszTörlés
  9. Az a tapasztalatom, gyanum,sejtésem, hogy ezek a táblák, sebességkorlátozások nem a biztonságos, és akadálymentes közlekedés érdekeit szolgálják, mint inkább a bevételek gyarapodását. Engem nyáron az M1-esen kaptak le a forgalomkorlátozó tábla után 50-100 méterrel. 45.000.- Ft-ba került, a szabálysértést elismertem (nem is volt más választásom), de kértem a részletfizetési lehetőség biztosítását. Iskolakezdéskor legalább olyan érzékenyen érintett ez az összeg, mint Karácsony előtt. Ez további 5.000.- Ft-ba került, mert a részletfizetési kérelem az Ő fogalmaik szerint fellebbezésnek minősül. (Persze a weboldalukon erre előre nem hívják fel a figyelmet)
    Megjegyzem november elején én is voltam az Aréna kiadóban, szinte a lehetetlennel határos ott parkolóhelyet találni, úgyhogy most én is izgulhatok, hátha...?
    Komolyan fontolgatom, hogy leszokok az autóvezetésről.

    VálaszTörlés

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, hogy írsz nekem!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails