2010. február 25., csütörtök

Anya a pácban

Tegnap néztem meg ezt a filmet.
A film mindössze egy napot mesél el, egy család-egy napját. A fő vonal egy internetes felhívásról körül forog: "írd meg 500 szóban mit jelent számodra az anyaság!"
Uma Thurman ismét nagyot domborít a filmben. Na jó, elfogult vagyok vele, mert egyszerűen szimpatikus nekem ez a nő, és kész!
De szerintem tényleg megcsillantja emberi oldalát:
  • mer lompos lenni,
  • mer pofákat vágni,
  • mer világgá menni (csak egy picit),
  • mer szembeszállni a pofátlan autósokkal az utcán,
  • mer bocsánatot kérni, ha tévedett vagy túl lőtt a célon,
  • meri feladni elveit a szülinapos kislánya kedvéért.
A férje ( Vészhelyzet Green dokija) halálos nyugalommal kezeli kissé zakkant feleségét. Mily meglepő Uma a filmben blogot ír a mindennapjairól, próbál érvényesülni és visszatalálni a felnőtt társadalomba a játszótéri depis anyukák mellől és mindezek közben igyekszik nem elveszteni önmagát. Keserédes történet.
Érdekes látni az amerikai szabályozottságot: ma nem parkolhattok itt, mert jönnek az utcaseprők vagy mert filmforgatás lesz; kutyát szigorúan a kezedben a kutyagumi felszedésre szánt zacsival sétáltathatsz, (na jó ezt megértem, csak azt a közfelháborodást nem, ami nem tolerál semmit, azt se, ha valaki 2 percet kér a kutyakaki felszedésre, mivel előbb bekötné a gyerekét az autóba...), bőgjünk együtt bőgő gyerekünkkel, mert az megnyugtatja gyermekünket (na azért azt nehezen hiszem, hogy Dorkát megnyugtatná, amikor bőg, ha én is elkezdenék bőgni... lehet, hogy elhallgatna egy pillanatra, de nem a megnyugvástól...).
Döbbenet ez az Amerika. Legalábbis, ami átszivárog hozzám belőle. Minden annyira megvan mondva, annyira a szájukba van rágva, elismerés illeti mindazokat, akiknek két önálló gondolatuk van egymás után. Nálam az volt eddig a csúcs, amikor egy lakóautós baleset sérültjei beperelték az autógyárat, mondván nem hívták fel a figyelmüket arra, amikor vették a lakóautót, hogy vezetés közben nem lehet hátra menni kávét főzni...hát ők hátra mentek magára hagyva a vezetőülést és közben balesetet szenvedtek, na, de ha senki sem mondta nekik, hogy nem szabad?!! Hűűű, apám! És még mennyi mindent nem mondtak, csak kicsit gondolkozni kell! Hát, csoda, ha ma veszek egy elektromos készüléket, a használati útmutató 3 oldalából 2,5 oldal arról szól mit csinálhatsz és mit nem a készülékkel?! Egyik kedvencem a vízforralónk leírása volt: ha végképp tönkre megy a készülék, tőből vágjam le a kábelt és aprítsam fel apró darabokra (hogy pontosan miért, azt nem tudom, lám, ezt nem mondták meg!), semmisítsem meg úgy, ahogy van a kábelt. Zizzzz! Tiszta terminátor utánérzésem van, nehogy magára találjon a gép és önálló életbe kezdjen? Vagy mi?
...na hova jutottam az én kis film ajánlásommal...?! :)
De a film, az szerintem tényleg tök jó! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, hogy írsz nekem!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails